perjantai 11. syyskuuta 2015

Picasa ja blogger temppuilevat

Minulla on jo jonkin aikaa ollut ongelmia picasan kanssa. Se yrittää koko ajan päivittää itseään, mutta ei sitten jatka päivitystä. Tai mitä minun pitäisi tehdä, että päivitys onnistuisi.
Blogista en myöskään pääse pois. Yritin jo kutsua toista minääni auttamaan, mutta edes kutsu ei onnistunut firefoxilla, sitten hoksasin kokeilla chromia ja nyt kutsu onnistui.
Valitsin chromin oletusselaimeksi, mutta vieläkään picasa ei toimi kunnolla.

Pelkään että kohta kaikki kuvat ovat tipotiessään ja blogi samoin. Kerrankin kun en haluaisi poistaa sitä, enkä vaihtaa.

Onko sinulla ollut ongelmia bloggerin tai picasan kanssa?



12 kommenttia:

  1. Ainakin viimeksi Picasa toimi kun kuvia laitoin. Bloggerista olen päässyt ihan hyvin pois, en ole kuullutkaa tuollaisesta ongelmasta ettei pois pääse. Minäpä alan tutkiskella tilannetta myös.

    Minä olen tehnyt remonttia koneellani palauttaen tehdas-asetuksiin, siinä yhteydessä latasin uuden picasan ja muutkin tarpeelliset ohjelmat.

    Gippiä en enää saa entistä mallia joten luovun sen käytöstä, en nimittäin saanut millään tallennettua käsiteltyä kuvaa kansioon, en tiedä mitä sillekkin oli tehty.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos poistaa picasan ja lataa sitten uudestaan, niin säilyvätkö kuvat silti, eikä blogi tyhjene kuvista??

      Poista
    2. Niin minä olen tehnyt ja kuvat on säilyneet ja blogi myös. - Siis poistin Picasan sovelluksista ja latasin uuden tilalle.

      Poista
  2. Harmi juttu.Mulla toimii hyvin .Enpä osaa neuvoa- Kivaa viikonloppua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minullakin on pitkään toiminut hyvin, mutta viime aikoina olen ihmetellyt etenkin tuota, miksi en pääse blogista lainkaan kirjautumaan ulos. Myös picasa pomppii edestakaisin. Olen vain käyttäjä, en ymmärrä näistä muuten mitään. Täältä blogimaailmasta olen yleensä saanut neuvot, kun olen tarvinnut, täällä on osaavia ihmisiä. Kyllä se nytkin tästä taas selviää.

      Hyvää viikonloppua sinullekin :-)

      Poista
  3. Tarkoitatko nyt Picassa Web https://picasaweb.google.com/home
    vai Picassa kuva-arkistointi ohjelmaa http://www.google.com/intl/fi/picasa/
    Ne ovat kaksi eri asiaa, Ensimäinen on osa google-tiliäsi ja jos sen poistat, niin poistuu niin kuvat kuin blogi.
    Kuvanarkistointi- ja käsittely ohjelman voi poistaa ja ladata uudelleen. Nyt versio 3.9 Tämä ohjelma etsii koneellasi olevat kuvat ja näyttää ne omissa kansioissa, kuvat ovat edelleen siellä nihin ne olet tallentanut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun minulla on oman koneeni kansiossa kuva jota haluan muokana, klikkaan vaan sitä kuvaa, niin se aukeaa picasaan. Käytän picasaa vaan muokkaamiseen, en kuvien säilöntään. Blogiin käyttämäni kuvat kai menevät sinne jonnekin, mutta en seuraa niitä. Eli käytän kai sitten käsittelyohjelmaa. Jos poistan sen sovelluksista ja lataan uudestaan, niin tulee uusi versio, eikä se enää kummittele tuossa koko aikaa.

      Poista
    2. Sinulla on kuvissasi oletusohjelmana Picassa, mikä on ok. Blogin kirjautumisongelma on tästä riippumaton juttu. Minä onnistuin uloskirjaamaan itseni normaalisti.Selaimestakaan sen ei pitäsi riippia. Bloggerissa ajoittaiset viat korjaantuvat itsestään, kun vaan maltaa odottaa.

      Poista
    3. Kirjautumisongelma on ollut jo aika kauan, joten olisi sen jo pitänyt korjaantua, jos itsekseen korjaantuu. Nyt sain cromin kautta kutsuttua sivupersoonani toiseksi kirjoittajaksi. En vain uskalla poistaa ensimmäistä Uunaa, ettei mitään häviäisi. Olkoon tuolla takahaamuna ainakin jonkin aikaa.

      Poista
  4. Ikäviä nämä ongelmat, mutta ovat tulleet jäädäkseen. Minun blogissani oikea sivupalkki vapisee, kait sitä heikottaa nämä minun juttuni ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minullakin vapisi yhdessä vaiheessa, mutta nyt se on mennyt ohi. Tosin poistin firefoxin ja latasin sitten uudestaan tuon kirjautumisongelman takia. Picasa korjaantui sillä, ja kaikenlaista muutakin pientä. Mahtaisiko sinulla auttaa?

      Poista