perjantai 9. syyskuuta 2016

Onko sinulla ongelmia???

Onko sinulla ongelmia bloggerin kanssa? Minulla ei sivupalkin rullaus toimi. Etenkään lisäämäni uudet blogit eivät nouse, vaikka olisi bloggeriakin. Muilla pohjilla olevilla on ollut ongelmia ennenkin.

Toinen ongelma koskee lukijoita. Olen poistanut blogini google+:sta, mutta silti en pysty kirjautumaan kenenkään lukijaksi bloggerilla, vaan esiin tulee jokin vanha plussan kuva. Ennen sain muutettua plussan pois, mutta nyt ei sellaista kaavaketta tule lainkaan esiin, josta voisin valita haluamani lukijakuvan.
Mitä pitäisi tehdä?
Onko bloggeri poistettu kokonaan sinä aikana kun olin poissa ja käytössä on vain google+?

24 kommenttia:

  1. Rullaamisjuttu on ollut joskus, koko sivu ei liiku ylös eikä alas, mutta kun käyn toisella sivustolla välillä niin sitten taas toimii. Minä en ole Google+ ssa ollenkaan, siitä en tiedä.

    Muuta outoa on ollut, Kimalteiden vanha postaus putkahti esiin itsestään viime vuoden joulukuulta, huomasin blogilistoissa, laitoin uuden kuvan joten vanha postaus poistui, sehän piti lopettaa kun kuvia ei mahtunut Kimalteet kansioon, mutta nyt taas mahtuu.

    On myös hyviä puolia tullut bloggerista esim. uusi postaus tulee heti esille, ei kestää montaa tuntia kuten ennen. Bloggerissa on varmaan uudistusten aika meneillään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotain uudistuksia varmaan on tulossa. Ihmettelin vaan, kun lisäsin uusia seurattavia, mutta ohjelma ei hyväksynyt, vaikka olivat bloggerista.
      En tiedä mitä tekisin tuon Lukijat-ongelman kanssa. Katsotaan, jos joku osaa neuvoa.

      Poista
  2. Nyt en ainakaan huomaa mitää kummempaa toiminnassa. Olen kyllä ollut niin vähän koneella, että en uskalla sanoa juuta en jaata :-) Marjametsä on kiinostanut ennemmän ja omppusavotta on vieläkin kesken. Google+ en ole koskaan liittynyt enkä liity, samoin facebookin kanssa. Muutoksia ehkä menossa bloggerissa, luulisin. Toivottavasti sivusi alkaa toimimaan..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin vähän aikaa Google+:ssa ja vaikka nyt olen poistanut sen kokonaan, se jotenkin kummittelee mukana. Harmittaa, kun liityin siihen lainkaan. Onhan siellä paljon mahdollisuuksia ja hienoja kuvasivuja, mutta kaikkeen ei riitä aika. Kuten sanot, monenlaista muutakin on tehtävänä.

      Poista
  3. Minulla on koko ajan jotain,mutta luulen sen johtuvan käyttäjästä ja windows 10.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on ollut bloggeri jo kohta 10 vuotta ja aina kaikki on toiminut hyvin, käyttäjä on kyllä vanhentunut, joten ei sekään ole luotettava enää :-))

      Windows 10 voi tietenkin olla yksi syyllinen, sitä en tullut ajatelleeksi.

      Poista
  4. Minulla oli hiljattain viikkoja kestänyt toimimattomuus lukija dadgetin toiminnoissa.
    Olen vaan bloggerissa, en plussassa.
    Antoi virhekoodin, nyt en muista ulkomuistista mikä se oli, on tallessa kyllä.

    Kokeilisitko tyhjentää selaimesta kaikki historian ja evästeet.
    Kirjaudu sitten uudelleen bloggeriin.
    Jollei toimi, niin voisi kokeilla myös että toimiiko toisella selaimella.

    Toivottavasti alkaa toimimaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ...unohtui, uudistuksia on jo tullut....löytyy tietoa bloggerin/googlen ohjeista..
      Olen lukenut, mutta pää on kuin seula, ajatukset tippuu pihalle. ;)

      Poista
  5. Harmillisia nuo häiriöt mutta ajan kanssa ne tuppaa selviämään! Jos jotain pientä "vikaa" löytyy niin yritän antaa sen olla enkä stressaa, korjautuu aikanaan jos korjautuu! :)

    VastaaPoista
  6. Minulla on myös vaikeuksia teemakollasien blogilistan kanssa, ei muka voi lukea syötettä. Uudet postaukset eivät jokaisella päivity, wp blogit varsinkin.
    Sama ajatus kuin sinillä, odotetaan että korjaantuu, en voi mitään muuta.
    Minä on g+:ssa ja blogerissa vanhalla profiililla, ongelmitta. Plussasa on meneillään muutoksia, olisko siitä johtuva?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeilin ja lukijaksi bloger-profiilina liittymisessä ei ollut ongelmaa. Lukijaraati ikkuna on kyllä muuttunut erilaiseksi.
      Löytyyko neuvoja sinulla täältä https://support.google.com/blogger/answer/41375

      Poista
    2. Tarkistin kaikki ja kaikkialla olen vain blogger-profiilissa, mutta silti en pääse lukijaksi uusille kirjoittajille. On se kumma, mutta olkoot, odotellaan...
      Kiitos Millin :-)

      Poista
    3. Et pääse lukijaksi? Oletko kokeillut hallintapaneelin lukuluettelon kautta, sieltäkin voi uuden lisätä. https://www.blogger.com/home

      Poista
    4. Tai oikeastaan pääsen lukijaksi, mutta sinne tulee google+-kuva ja koko nimi, jota en halua näkyviin. Kummallista sikäli, että olen poistanut google+ ajat sitten, miten se vielä siellä kummittelee.

      Poista
  7. Auttaisikohan jos päivittäisit blogger-tilisi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten tili päivitetään? Nyt tuli uusi asia.

      Poista
    2. Kun kirjaudut bloggeriin niin siinä avatarkuvakkeen alla pitäisi näkyä kohta blogger-profiili ja tilitiedot, mutta nyt kun katsoin omat tietoni, niin tuli itsellänikin tenkkapoo. Sieltä avatar-kuvakkeen alta ne tilitiedot kuitenkin pitäisi tulla näkyviin. Voi olla, että googleplussatili oli sitä tai oli se poistettu sekoittaa kuitenkin tilannetta. Minulla googleplussa on, mutta on myös bloggertili, jota en ole päivittänyt plussaksi, vaikka se sitä kysyykin. Olen pahoillani, että en osaa auttaa tämän enempää.

      Poista
  8. Minäkään en saa enää blogilistaan uusia lisättyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siellä on jotain uutta suunnitteilla, odotellaan siis vaan. Kiva kuitenkin kuulla, etten ole ainoa.

      Poista
  9. Mulla on myös ongelmia lukijaluettolon kanssa. En itse näy toisella, jos liityn lukijaksi, kuitenkin blogiluettelooni se kuitenkin tulee ja näkyy.
    Ja jos mulle joku tulee lukijaksi, häntä ei näy missään..Katsoin sun lukija gardetin, niin sullakin näkyy vain mulle, että "lopeta seuraaminen", ei mitään, että "Lue" mikä pitäisi näkyä.
    Niin myös mulla on vain se, että lopeta seuraaminen.
    Kun katson blogia, etten ole sinne kirjautuneena, niin silloin kyllä lukee ,että "Lue"
    No, olen kyllä aika kauan odottanut, että muuttuisi ja vika korjaantuisi, mutta ei ole korjaantunut..
    Enkä ole löytänyt paikkaa, mistä saisin sen muutettua, en vaan osaa sitten..
    Toivotaan, että vika paranee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulen, että "lopeta seuraaminen" näkyy silloin, kun olet jo liittynyt lukijaksi. Mutta jos et ole, esim silloin kun et ole kirjautuneena, niin silloin näkyy "lue".
      Minulla on ongelmana se, että tulee google+:n profiili lukijaksi, vaikka koko plussaa ei ole minulla enää. Siellä näkyy sukunimi, enkä haluaisi sen näkyvän. Tietäväthän kaikki sen, mutta silti etunimi olisi kivempi.

      Menen katsomaan, oletko minulla lukijana...hetkinen...

      Poista
    2. Et tosiaankaan ollut minulla lukijana, silloin kyllä pitäisi näkyä "lue". Aika kummallista. En minä ainakaan osaa muuta tehdä kuin odottaa.

      Poista
  10. Lähetin Harakan kertomasta ongelmasta Bloggeriin kysymyksen/reklamaation. En ole saanut vielä vastausta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minunkaan ongelmani ei ole korjaantunut. Pystyn kyllä menemään lukijaksi, mutta minut merkitään google+:na, vaikka en siellä edes ole. En ole enää välittänyt, vaan olen antanut olla.

      Poista